loading...
پرده ی خیال
محمد حسن زاده بازدید : 551 شنبه 27 دی 1393 نظرات (2)

 من بی می ناب زیستن نتوانم

 بی باده کشید بار تن نتوانم

 (خیام)

 ***

   افسانه صبورى:

  من بی می ناب زیستن نتوانم

 من خوردن گوجه دائما نتوانم

   مرتضى حالى:

 تو هر چه توانی به تجرد می زی

 من هم گذران بدون زن نتوانم

   رقیه هاشمى:

  از شوهر وزندگی شدم من خسته

 بر کرده ی خود گریستن نتوانم

   افسانه صبورى:

 من بنده آن دمم که نانوا گوید

 دِ ه پانصدی تازه و من نتوانم

   مرتضى حالى:

  گفتم که نیاز فوری ام هست به وام

 گفتا که من این کار اَصن نتوانم

   مرتضى حالى:

 گفتم که کلید ساز قفلی نو ساز

 گفتا که برو پیش حسن! نتوانم

   رقیه هاشمى:

  گفتند که یار خوب پیدا نشود

  رویای به جز یار خفن نتوانم

   افسانه صبورى:

   من بی می ناب  زیستن... عیب نداشت

   بی گوجه و سنگک و کفن نتوانم

   مینا سراوانی:

   آمد در خانه خواستگاری بی پول

   گفت عشق مهم است که من نتوانم

   افسانه صبورى:

   من بی می ناب فکر داعش هستم

   با ایده ی این فروش زن نتوانم

   مرتضى حالى:

   چرخی زد و فرمود میآئی؟...گفتم

    با این قر مخصوص بدن نتوانم

   دارد شکمی گنده و دامانی تنگ

   فرموده ببندید قَزَن... نتوانم

   رقیه هاشمى:

   این خستگی وکار همیشه جاریست

  بی شعر و می و شراب و زن نتوانم

   حسن رفيعى:

   گفتي که بخوان، چگونه با اين اوضاع

   حتي تو بگو که يک دهن، نتوانم

   رقیه هاشمى:

  این جا همه فن حریف شعری بسیار

  من هیچ ولی ز فوت و فن نتوانم

   مرتضى حالى:

  تو یوسف حسنی و پیمبر اما

  رفتی که بیایم از قَرَن؟ نتوانم

   بهنام اميرى نيا:

  گفتم به زنم بانوی نو می خواهم

   چون زد به تنم زخم خفن نتوانم

   افسانه صبورى:

  گفتند بیا که راه صحرا گیریم

  گفتم که بجان تو و من نتوانم

  من هیچ پدربزرگم و جدم هم

  گفتند که با پراید و ون نتوانم

  گفتند که بگذر از شعر و شعور

  از می که شود , نه , از دهن نتوانم

   حسن رفيعى:

   گويند که خواستن، توانستن هست

  جان تو قسم که خواستن نتوانم

   افسانه صبورى:

  ای داد که اینجا همه ی آقایان

  گفتندکه بی وجود زن,نتوانم

   بهنام اميرى نيا:

  من بی می ناب زیستن نتوانم

  بی وایبر و بی لاین اصن نتوانم

   داوود خان احمدى:

   با چند کلید و قفل و لولا امد

   تا باز بگوید که... حسن نتوانم

   حسن رفيعى:

 خورديم از آن چه ديگران کاشته اند

 خورديم، اگر چه کاشتن نتوانم

   رقیه هاشمى:

  انگار کمی قافیه هم تنگ امد

  تکراری و زوری و خفن نتوانم

   مرتضى حالى:

  آه ای گل خر زهره ی سبزینه قبا

  من مثل تو غوطه در لجن نتوانم

   داوود خان احمدى:

  سید که مرا بَرَد به ناهار خوران

  گفتا جگری بزن بدن...نتوانم

   افسانه صبورى:

  گفتم به همه بیت دگر فرمایید

  گفتند خودت بگو که من نتوانم

   داوود خان احمدى:

  گفتیم که با قطار شاید رفتیم

  گفتا که نگو که تو ترن نتوانم

  سیگار نگاه دلبری را بکشم

  کو برگ طلب نمود و من نتوانم

   مینا سراوانی:

  باید که به آن کسی که نو بانو خواست

  حرفی بزنم بسته دهن نتوانم

   مرتضى حالى:

  مُشتی گره بود و خورد توی چانه ام

  گفتا که بزن تو حرف زن...نتوانم

   داوود خان احمدى:

  وزن و جگر قافیه را سیخ زدی

  ای شاعیر من گلن گدن نتوانم

  در کابلم و چشم به پاریسم هست

  این بهر کسی ک گف ک من نتوانم

   افسانه صبورى:

  یکبار دگر کسی اگر جرات داشت

  چون پیش کشد حرف ز زن؟!   نتوانم

   داوود خان احمدى:

  با ده نمکی و چند فیلم هنری

  خواهم بروم به شهر کن... نتوانم

   افسانه صبورى:

  اینجا همه, انگار دو تنبان, دارند

  پیدا بکنم، پلیس من!  نتوانم

   مینا سراوانی:

  تنبان اضافه جم کنیم از بازار

  افسانه نخور غصه که من نتوانم

   پروانه سراوانى:

   من بی می ناب زیستن نتوانم

  افسوس تو را کتک زدن نتوانم

   مرتضى حالى:

  معتاد تو هستم و چنین است سخن

  غیر از تو نخاستیم «ژَن»... نتوانم

   داوود خان احمدى:

   یوخ بنده کنار یه تا خرم سلطان

  تنبان اضافه ای که سن... نتوانم

   بهنام اميرى نيا:

  از کرده ی خود شوم پشیمان، هرگز

  بی باده کشید بار تن نتوانم

   حسن رفيعى:

  گفتند که بيت را عوض کن لطفا

  گفتا نشود حقيقتا نتوانم

   مرتضى حالى:

  تا باز کنی دهن من از هوش رَوَم

  یعنی بشوم شبیه فن... نتوانم

   پروانه سراوانى:

   گویند بیا و بیت نابی بنویس

   سوگند به هفتاد و دو تن نتوانم

   مختار رنجیده:

  آیا به تو من نگفته بودم قبلا

  بی واژه نوشتن ازتو ، من نتوانم

   بهنام اميرى نيا:

  با این دهن بسته ی خود می تایپم

  باور کنید بی سخن نتوانم

   مرتضى حالى:

  من با تو می آیم آه آهو به درک

   ما را تو مبر ولی خُتن نتوانم

   افسانه صبورى:

  صد شکر به گوش تیز ادمین نرسد

  گر امر کند بخوان، به من، نتوانم

   مختار رنجیده:

  من بیمه ی تکمیلی ایران هستم

  یاران ! پیِ یارانه شدن نتوانم

   مختار رنجیده:

  من همسفر تازه ی شعرم افسوس

  با قافیه گفتن اولا نتوانم

   مرتضى حالى:

  آللاه سنه برکت دهد ای دوست تو را

  ترکی بیلیرم ولی گَشَن نتوانم

   پروانه سراوانى:

   بایست که بافیده کنم یک ژاکت

  اما چه کنم که بافتن نتوانم

   افسانه صبورى:

  با این همه فیلم نزد مادر شوهر

  سیمرغ  به فجر شد، به کن نتوانم

   پروانه سراوانى:

   ظرفای منو بیا بشور همسر من

   من لاک زدم حرف نزن، نتوانم

   بهنام اميرى نيا:

  من بی می ناب زیستن نتوانم

  بی همسر ناب زیستن نتوانم

====================

   پروانه سراوانى:

   شرط اول قدم آن است که مجنون باشیم

  هر کسی در به در خانه‌ی لیلا نشود

   پروانه سراوانى:

   در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز

   چه کنم بیست نفر توی دلم جا نشود

   پروانه سراوانى:

  می زنم زور که شووویم بخرد سانتافه

   می زنم زور...به این سادگی اما نشود

   پروانه سراوانى:

   دوستم گفت بیا تا سر بولوار بریم

   دوستم گفت....ولی حیف خودش پا نشود

   بهنام اميرى نيا:

  هر دوست گزینم بزند بر سر من، باز

  جز منی در به در خانه ی لیلا نشود

   محمد حسن زاده :

  برف و سرما همه را زیر پتو خوابانده

  هیچکس عاشق و وابسته ی دگزا نشود

   مرتضى حالى:

  «هر کسی روز بهی می طلبد از ایام»

  کار ما راست ولی با دو صد ایما نشود

      مرتضى حالى:

  «جلوه ای کرد رُخش دید مَلَک عشق نداشت»

   جلوه ای کرد، خدا گفت که اصلا نشود

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط شعر وادبیات زیبا سخن در تاریخ 1393/11/07 و 16:22 دقیقه ارسال شده است

سلام خدمت نویسنده سایت,,وبلاگی پر محتوا و مفیدی دارید آرزوی موفقیت روز افزون شما را دارم به پرتال ادبی زیبا سخن هم سری بزنید یا حقشکلکشکلکhttp://zibasokhan.rozblog.com/
پاسخ : سلام و سپاسگزار
به دیده ی منت

این نظر توسط مرتضی در تاریخ 1393/11/03 و 15:03 دقیقه ارسال شده است

درود بر شما و ذوق سرشارتانشکلکشکلکشکلک
پاسخ : سپاسگزار محبتتان


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
پرده ی خیال محل انتشار بحث های تولیدی، نقد شعر کهن و معاصر،بداهه سرایی شعر طنز و جدی با موضوعات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی و...پرداختن به بحث های موضوعی ادبیات و گزیده ی بهتریت اشعار شاعران کهن و معاصر است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
    برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز